domingo, 27 de febrero de 2011

Visita a Reus

Estimat companys de blog, si alguna vegada el Galdrich us diu "Ei, ves a Reus a visitar la Casa Navàs de Domènech i Muntaner, el manicomi i el cementiri, encara que sigui diumenge que segur que és obert" no li feu ni cas, aquests llocs (tots ells!) només obren els dissabtes. Ara, un diumenge res us impideix fer la ruta modernista de Reus com he fet jo.
Aquí teniu la casa Navas de Domènech i Muntaner

El modernisme era força rococó com podeu veure, tot i que també pari coses decents:







Aquí teniu algunes mostres de noegòtic:


I aquí les tres veritats: La bona, l'església gòtica es conserva. La dolenta està en mal estat. La lletja li han construit un adosat pseudorracionalista al costat.

Això m'ha fet gràcia. Mireu plaques de bronze pels gremis a les boreres:


 A totes bandes es fan cutrades, sobretot, quan hi ha un heroi nacional al que podem posar sobre un cavall. Aquí teniu un general Prim equestre i en metall:
No deixa de ser curiós que la biblioteca fos, en altre temps, l'escorxador. M'imagino que per més d'un, encara avui dia deu ser un veritable matadero. (Les de las fotos són ma mare i ma tieta).


No tot és arquitectura. A Reus tots els partits polítics tenen la seva seu, fins i tot el Independentisa d'Unió (algú m'haurà d'explicar com casa això). També he fotografiat una casa d'Aragó que m'ha fet gràcia trobar.
Aquí podem veure el centre antituberculós des de fora (els diumenges és tancat). El meu oncle, un home hàbil amb els mots i amb molt sentit de l'humor ha fet un joc de paraules: "Centre antituberculós. Vaja que no hi volen tubercles aquí dintre".
Per acabar us presento la meva família. D'esquerra a dreta: mamà, Antonio, oncle i tieta.
I aquest sóc jo.

Visiteu Reus!!!

2 comentarios:

  1. A la darrera foto tens un aire marcial digne dels fotografiats dels daguerreotips de mitjans del s. XIX que no es podien moure.

    Si tenen tacat diumenge és perquè la crisi els deu obligar. Abans bé que obrien diumenge! En aquest país hi ha una cosa que no entenc i és aquest delit per a tancar els dies que la gent fa turisme.

    Si mai vas per les espanyes aprofitant un pont (immaculada, pilarica) t'ho pots estalviar, aprofiten els ponts per tancar...

    Malgrat els reusencs que han fet tot el possible per a trinxar la seva ciutat encara guarda alguns edificis notables. I sobre els partits t'has oblidat de mencionar la CORI, tot un emblema de la Catalunya actual!

    ResponderEliminar
  2. Hola Galderich. Si que tinc un cert aire marcial, però que vols fer-hi no n'he sabut mai de sortir sonrient a les fotos. Ens ho vam passar molt bé de totes formes.
    Què és això del CORI?

    ResponderEliminar